ประมาณ 2.5 ปีหลังจากการเปิดตัวของ Nikon ล่าสุดเปลี่ยน (ใช่เราคุยโวเกี่ยวกับ D3S), สืบที่เหมาะสมของมันได้เกิด โดยไม่ต้องมีคุณสมบัติปริมาณของความหวังและความคาดหวังรอบ Nikon D4 คืออันยิ่งใหญ่ ในวิธีที่ Nikonians มากที่สุดคือ (อาจจะโง่) คาดว่า D4 ให้เป็นไป D3S สิ่ง D3S คือ D3 และเราจะยอมรับว่าเราได้ระมัดระวังประหยัดขึ้น pennies อันมีค่าในกรณีที่เกมมีการเปลี่ยนแปลงอีกครั้ง .
สำหรับดีขึ้นหรือแย่กว่านั้นคือคุณสมบัติที่แท้จริงของ D4 สิ้นสุดขึ้นเป็นแทบมูลค่าการเขียนเกี่ยวกับบ้านที่มีมิเรอร์ช่วง ISO ที่เห็นแล้วเมื่อ D3S, การประเมินล้านพิกเซลต่ำกว่าของที่ถูกกว่าD800 และแบตเตอรี่สำหรับจัดอันดับที่น้อยลงกว่าที่ยึดD3S ขาออก ทั้งหมดที่ MSRP ที่เริ่มต้นที่ $ 800 ข้างต้นที่ D3S เริ่มต้น คุณจะสังเกตเห็นมากของการเปรียบเทียบตลอดบทความกับกล้องที่ดีที่สุดของปี 2009 นี้ แต่ที่เจตนาของคุณอย่างแท้จริงมีการใช้จ่ายล่าสุด 2.5 ปีโดยใช้D3S สำหรับธุรกิจและความสุขและก็ตรรกะเดียวที่จะหลุม D4 กับกล้องที่ ได้กลายเป็นแม่พิมพ์ที่ต้นปาล์มจำนวนมากที่นี่ที่ Engadget HQ D4 เป็นรุ่นที่คุ้มค่า? หรือแม้กระทั่งผู้สืบทอดที่สมควร? ลองหา
สำหรับดีขึ้นหรือแย่กว่านั้นคือคุณสมบัติที่แท้จริงของ D4 สิ้นสุดขึ้นเป็นแทบมูลค่าการเขียนเกี่ยวกับบ้านที่มีมิเรอร์ช่วง ISO ที่เห็นแล้วเมื่อ D3S, การประเมินล้านพิกเซลต่ำกว่าของที่ถูกกว่าD800 และแบตเตอรี่สำหรับจัดอันดับที่น้อยลงกว่าที่ยึดD3S ขาออก ทั้งหมดที่ MSRP ที่เริ่มต้นที่ $ 800 ข้างต้นที่ D3S เริ่มต้น คุณจะสังเกตเห็นมากของการเปรียบเทียบตลอดบทความกับกล้องที่ดีที่สุดของปี 2009 นี้ แต่ที่เจตนาของคุณอย่างแท้จริงมีการใช้จ่ายล่าสุด 2.5 ปีโดยใช้D3S สำหรับธุรกิจและความสุขและก็ตรรกะเดียวที่จะหลุม D4 กับกล้องที่ ได้กลายเป็นแม่พิมพ์ที่ต้นปาล์มจำนวนมากที่นี่ที่ Engadget HQ D4 เป็นรุ่นที่คุ้มค่า? หรือแม้กระทั่งผู้สืบทอดที่สมควร? ลองหา
คุณสมบัติของกล้อง Nikon D4 คือ
- CMOS image sensor 16.2 megapixel format FX (24x36mm Full-Frame)
- ความเร็วในการถ่ายรูปต่อเนื่องที่ full-resolution (16.2 megapixel) ที่ 10 frame per second (fps) เมื่อเปิด AE/AF และไม่เปิด AE/AF ที่ 11 frame per second (fps)
- Startup time 0.12 seconds และ Shutter Lag 0.042 seconds
- ปรับปรุงการถ่ายรูปในที่แสงน้อยโดยตั้งแต่ ISO 100 ถึง 12,800 และลดและเร่งได้ตั้งแต่ ISO 50 ถึง 204,800 ทั้งในโหมดถ่ายภาพปรกติและวิดีโอ
- Image Processor EXPEED3 รุ่นใหม่
- ปรับปรุงระบบวัดแสงจาก D3 เป็นรุ่นที่ 3 (Third generation color matrix metering system) ที่ 91,000 pixel RGB metering sensor และ 3D Color Matrix III เน้นความสว่างที่ใบหน้าของคน
- Advanced Multi-CAM 3500FX ระบบโฟกัสปรกติทัั้งหมด 51 จุด และระบบโฟกัสแบบ cross-type ทั้งหมด 15 จุด ที่ f/5.6 หรือกว้างกว่า และระบบโฟกัสสามารถโฟกัสได้ช่วงสว่างน้อยลงไปได้อีก 2 stop จากความสว่างปรกติ
- มีระบบ Focus Point Switching ระหว่าง Portrait/Landscape
- เพิ่มปุ่มย้าย Focus อีกปุ่มเพื่อความสะดวกตอนใช้ถ่ายแนวตั้ง
- Viewfinder แบบ Full Pentaprism 100%
- บันทึกวิดีโอแบบ Full HD 1080p ได้ที่ 30 และ 24 fps และ HD 720p ที่ 60 fps ในโหมด slow-motion โดยรอบรับการบันทึกแบบบีบอัดด้วย H.264 B frame compression ด้วย ถ่ายได้สูงสุด 29 นาที 59 วินาทีต่อคลิป
- ระบบบันทึกวิดีโอมี Auto Flicker Reduction (50/60Hz)
- ระบบวิดีโอสามารถเลือก FX (x1), DX (x1.5) และ CX (x2.7) Format บนวิดีโอแบบ Full HD โดยไม่ลดคุณภาพใดๆ
- สนับสนุน WTSA wireless control บน Nikon WT-5 wireless tramsmitter และมี Ethernet port
- HDMI ouput สำหรับบันทึกวิดีโอแบบไม่บีบอัดบน Apple ProRess 422 Series
- มี Function ทำงานผ่าน HTTP Mode ในการควบคุมและเข้าถึงไฟล์ต่างๆ ในกล้องได้ทันที
- เพิ่มระบบ face detection/recognition เพื่อสะดวกต่อการใช้งานมากขึ้น
- ตัวกล้องนั้นเป็นกล้องตัวแรกที่สนับสนุน XQD Compact Flash memory card (125MB/s) และ CF UDMA7 (100MB/s)
- Thermal Shield พื้นผิวตัวกล้องเพื่อป้องกันความร้อนจากภายนอกเข้าภายในกล้องได้ดีมากขึ้น
- ตัว Shutter นั้นออกแบบใหม่ทั้งหมด โดยทดสอบแล้วทำงานได้ถึง 400,000 ครั้ง
- เพื่อขนาดจอ LCD ด้านหลังเป็น 3.2" 921,000 pixel Gapless และมีเซ็นเซอร์ปรับความสว่างหน้าจออัตโนมัติ
- น้ำหนัก 1.180kg (ไม่รวมแบตฯ)
ราคาขายอยู่ที่ 200,000 บาท (ถามตอน Q/A ราคาอาจมีการเปลี่ยนแปลงได้ในอนาคต)
Right around two.5 years when the introduction of Nikon's most up-to-date game-changer (yeah, we're bragging concerning the D3S), its correct successor has emerged. while not qualification, the quantity of hope and expectation surrounding the Nikon D4 was immense. In a way, most Nikonians were (perhaps foolishly) expecting the D4 to be to the D3S what the D3S was to the D3, and we tend to'll confess that we were cautiously saving up precious pennies within the event that the sport was modified over again.
For higher or worse, the particular specifications of the D4 ended up as hardly price writing home concerning, with an ISO vary mirroring that already seen on the D3S, a megapixel rating less than that of the cheaper D800 and a battery rated for fewer snaps than the outgoing D3S. All at an MSRP that is beginning at $800 higher than where the D3S started. you may notice lots of comparisons throughout this text with the most effective Camera of 2009, however that is intentional; yours actually has spent the last two.5 years using the D3S for business and pleasure, and it's solely logical to pit the D4 against a camera that has become molded to several palms here at Engadget HQ. is that the D4 a worthy upgrade? or perhaps a worthy successor? Let's conclude.
Design
Non-technophiles in all probability would not be able to distinguish the D4 from D3S initially blush, and even avid users might have quite a passing look to inform the distinction. whereas there are refined changes all round the body, the D4 remains a monster. In alternative words, those hoping for technology to magically shrink the scale of this issue are going to be sorely disappointed. It's price stating, however, that Nikon has shaved two.1 ounces from the load, that is simply enough to be noticeable the primary time you grab it (coming from somebody who has touched a D3S on a near-daily basis for over 2 years, anyway).
Those at home with the D3S layout can solely need a brief learning amount to grasp the layout on the D4. The Live read button has been ever-so slightly moved, and there is currently a passionate video record button simply north of the most shutter button. Not surprisingly, these are probably owing to the D4's warming to HD video; this guy supports 1080p capturing (20 minute cap in 24p; thirty minute cap in 30p), whereas the D3S stops at 720p (and is restricted to 5 minute clips). we have a tendency to honestly cannot say that the repositioning of buttons on the D4 makes life to any extent further or less beautiful; it's simply... different. we have a tendency to do appreciate the 2 customizable multi-directional nubs on the rear, and we're happy to mention that the infinitely helpful toggle wheels are as solid and sturdy as ever.
The added thumb bumper along rock bottom, that was implanted so as to produce a far better grip when using the D4 vertically, is indeed a helpful additional. Referencing back to the D4's penchant for shooting movies, there is conjointly a awfully welcome microphone input (as well as a built-in mic for amateur captures). maybe the foremost jarring hardware modification is that the built-in Ethernet jack. We've lined the needs of that rather extensively, however it strikes us as one thing which will profit an incredibly touch of shooters. Not that we've a tangle with serving a distinct segment, however we're assuming this is often one issue that added undue price to the package -- one thing we'll address additional in a very bit.
One alternative fascinating modification here is that the deletion of twin CompactFlash slots as seen on the D3S. Instead, users are presented with one CF slot alongside an XQD slot. many years from currently, maybe XQD can appear as if a additional intelligent choice, however it appears super awkward as-is. This move can virtually actually force shooters to currently carry around 2 card readers -- you will assume that is no massive deal, however one additional issue to recollect can virtually actually rub rushed professionals the incorrect manner. it is also not possible to shop for one XQD card over 32GB immediately, whereas SanDisk is hawking a CompactFlash card with 128GB of area. Sure, the transfer rates will hit 125MB / sec (compared to 100MB / sec on the aforementioned SanDisk ExtremePro), however it's still powerful to visualize the logic here. On the intense aspect, a minimum of Nikon did not shove a combine of XQD slots in here and force existing users to burn their CF cards in some variety of dark, hate-filled ritual.
We break this out principally due to simply how fantastic this feature is on Canon's own flagship, the EOS 5D Mark III. Over there, "Silent Shooting" are often used even in high-speed shooting, effectively silencing bursts of shots in an auditorium where you would be ejected if shooting with the everyday, highly audible "click." On the D4, you truly need to move the mode dial beyond High-Speed Low and High-Speed Continuous, over to a passionate "Quiet" mode. Here, you'll solely hearth one shot per shutter press, and every shutter click is delayed quite noticeably. Introducing even an eighth of a second into a nighttime shot will manufacture enough motion blur to ruin the instant, and worse still, this "Quiet" mode is basically something however.
In fact, it's in all probability eighty p.c as audible because the normal click, however it drags on for what looks like forever. the quality click is over and done with instantly; the Quiet click is additional sort of a loud sloshing noise that takes 2 or thrice as long to finally fall silent. beneath no circumstance would we have a tendency to suggest flipping to Quiet mode; you lose valuable shutter speed time, barely gain any noise reduction and develop a click which will probably be even additional noticeable by bystanders just because of how obnoxious the sound is. These days, most folk at a venue will simply tune out a well-recognized sound -- a baby crying, a camera clicking or a gentleman coughing -- however this sloshing sound is not possible to ignore. we have a tendency to hate to mention it, however Canon has Nikon beat six ways in which from Sunday on this one, and it is a shame; there are untold situations where skilled Nikon shooters might use a good quiet mode.
Longing for a better resolution panel over the D3S? Fuhgetaboutit. In fact, prepare for a panel with even worse pixel density. The D4 uses identical quantity of pixels (91,000) within the D3S, however incorporates a show that is zero.2-inches larger (3.2-inches versus three.0-inches on the D3). it's crisp and sharp, however it's hardly an upgrade. we'll confess that zooming into shots up to 46x makes previewing on-the-fly slightly easier, however a rise in megapixel count implies that you will be wishing you had additional dots on the rear of this issue.
ISO 25,600 and beyond
As with the EOS 5D Mark III from Canon and Nikon's own D3S, you'll indeed snap usable pictures at ISO twenty five,600. you will not need to blow 'em up and toss them on a wall, except for internet usage (or simply capturing blur-free reminiscences for yourself or clients), it's a minimum of attainable. something at twelve,800 or below is totally printable, and whereas you will see visible noise on dark shots using ISO eight,000 or on top of, it's remarkably minor within the grand theme of things. Even shots at ISO fifty one,200 might in all probability be used on the net, and shots at ISO 102,400 to 204,800 (Hi 1.0 through four.0) quite literally permit you to capture subjects in near-pitch darkness... handheld.
But here's the thing: this is not nearly as spectacular because it was in late 2009. When the D3S arrived, its nighttime talents were unprecedented within the sub-$6,000 camera market. quick forward 2 and a 0.5 years, and also the D4 makes no major forward leaps when snapping when dark. Yes, autofocus will notice its subject within the dark (perhaps with barely additional accuracy than the D3S), however we'd argue the nighttime capabilities of the D3S are a minimum of ninety eight p.c as stellar as on the D4. the extra quantum leap in nighttime shooting merely is not here. maybe we will be faulted for expecting an excessive amount of, however that is a bullet we'll happily absorb the hunt for consecutive true game-changer.
Fast forward 2 and a 0.5 years, and also the D4 makes no major forward leaps when snapping when dark.
That aside, the results at twenty five,600 and up are simply as wonderful as on the D3S. The shots below were captured entirely at ISO twenty five,600 and up, with no tripod used. It's all handheld, and it's all at nighttime. Also, no post-production (Lightroom, Photoshop, etc.) help was given.
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น